19 January 2009

'AtiiQah Di BaNdaRayA MeLaKa..

Tanggal 13 Januari 2009 yang lalu ‘Atiiqah bersama dengan Ummi, Abi, Wan serta Acik ke Bandaraya Melaka. Rasanya inilah pertama kali ‘Atiiqah menjejakkan kaki di Bandaraya Melaka. Tujuan berada di Melaka sebenarnya adalah untuk menghantar Acik yang kini belajar di kolej Komuniti Jasin, Melaka. Sambil menghantar Acik kami semua mengambil kesempatan berjalan-jalan di sekitar Melaka.
‘Atiiqah sangat suka apabila mendapat tahu akan dibawa ke tempat-tempat menarik di sekitar bandaraya tetapi agak mendukacitakan apabila semua yang Abi dan Ummi rancang tidak menjadi. Ummi sangat teringin untuk makan ikan bakar di Perkampungan Ikan Bakar Terapung yang terletak di Umbai tetapi restoran tersebut hanya memulakan operasinya pada pukul 5 petang sedangkan kami sampai disana pada pukul 3 petang. Untuk memuaskan hati Ummi kami pergi ke setiap restoran yang menjual ikan bakar tetapi malangnya semua hanya beroperasi pada pukul 5 petang. Akhirnya kami singgah makan di sebuah restoran yang terletak di tepi sebuah sekolah. Terima kasih kepada Wan yang sudi belanja kami makan. Alhamdulillah… Saaaayyang Wan!
Selepas makan Abi membawa kami ke Menara Taming Sari tetapi sekali lagi ‘Atiiqah sedih kerana menara tersebut dalam proses pembaikan. Seminggu pulak kerja pembaikan tersebut menyebabkan kami semua tidak dapat menikmati pemandangan sekitar Melaka. Terubatlah juga hati ‘Atiiqah apabila dapat bergambar di hadapan bas dua tingkat yang terdapat di sana. Rasa macam berada di London pulak! Akhirnya Abi membawa ‘Atiiqah, Ummi, Wan serta Acik untuk menaiki River cruise iaitu bot yang mengelilingi sungai Melaka. Sekali lagi mendukacitakan apabila perkhidmatan bot hanya akan beroperasi sekiranya terdapat 12 penumpang dewasa sedangkan kami hanya 5 orang pada waktu tersebut.
Akhirnya memandangkan waktu sudah menghampiri senja kami mengambil keputusan untuk pulang sahaja ke Putrajaya lagipun Wan akan menaiki bas ke Pulau Pinang pada jam 11 malam itu juga. Tinggallah Acik di tempat barunya untuk menuntut ilmu. ‘Atiiqah doakan agar Acik dapat belajar bersungguh-sungguh disana dan menjadi contoh kepada ‘Atiiqah untuk sentiasa menuntut ilmu. ‘Atiiqah pun sekarang sudah sekolah.. kita saing yuk!
,
,

No comments:

Post a Comment